1
رودان و سیریک مناطقی با پتانسیل بالا
پس از سفر ۲۵مردادماه به دو شهر رودان و سیریک و مشاهده پتانسیلهای این دو شهر در برابر اکوسیستم مستعد رشدشان، و سپس مشورتهای اولیه با صاحبنظران حوزه نوآوری اجتماعی، تصمیم اولیه برای برگزاری رویداد کارآفرینی در رودان و سیریک اخذ شد. هدف از برگزاری این رویداد ایجاد یک تغییر نگرش جدی در افراد محلی برای حل درونزای مسائل منطقه در قالب کسبوکارهای اقتصادی در نظر گرفته شد.
برنامه چهارروزه به شرط تشکیل حداقل هفت تیم با کیفیت
ابتدا قرار بود یک رویداد ۴روزه در منطقه برگزار و پس از آموزش مهارتهای اولیه، از ایدهها و تیمهای برتر حمایت و منابع لازم برای راهاندازی کسبوکار ایشان از سرمایهگذاران محلی جذب گردد. سرفصلهای پیشنهادی در این مرحله؛ شامل آموزش مدل کسبوکار، آموزش سواد مالی، انجام بازی کسبوکار خرد، تیمسازی و آموزش ارائه به سرمایهگذار بود. پیشبینی و انتظار تیم چوگان، شکلگیری چند تیم کارآفرینی در رودان و سیریک به عنوان خروجی، و سپس مشارکت و سرمایهگذاری در کسبوکار این تیمها بود.
-
2
-
3
تیم چوگان در گوی و میدان رودان و سیریک
تیم گویومیدان چوگان در پیشرویداد رودان و سیریک در ۳سطح قابل بیان است:
• مهدی ناجی، شوان صدرقاضی و کاوه یزدی فرد به عنوان تیم مدیریتی و همچنین ارائهدهنده محتوا
• نازنین دانشخواه، محمدجواد قاسمی، نیلوفر خانجانی و مهدی انصارینژاد به عنوان تیم اجرایی پیشرویداد
• ستار قانعی، حامد روحانی و فاطمه رنجبری به عنوان تیم اجرایی محلی و تسهیلگر ارتباط در منطقه
پیش رویداد
در پیشرویداد مهدی ناجی، شوان صدرقاضی و کاوه یزدی فرد به ارائه مطالبی در سه حوزه معرفی چوگان،نوآوری اجتماعی و تفکر طراحی پرداختند. چکیده محتوای ارائه شده:
– مهدی ناجی: مهدی ناجی سعی کرد در بخش اول برنامه ضمن معرفی چوگان و برنامه گویومیدان به سوالاتی پاسخ دهد، از جمله اینکه مجموعه چوگان در پی چیست؟
– کاوه یزدیفرد: صحبتهای کاوه یزدی فرد در خصوص تفکر طراحی برای حل مسائل اطراف، به نحوی که در قالب یک فرآیند منعطف، موثر و نوآورانه، افراد بتوانند از مشاهدات خود به یک بینش صحیح رسیده و راهحلهای خلاقانهای برای مسائل خلق کنند گذشت.
– شوان صدرقاضی: نوآوری در جوامع محلی بحث اصلی صحبتهای شوان صدرقاضی بود. شوان تاکید داشت که نوآوری محل ی شبیه باغی است که باغبانان آن افراد بومی هستند.